Кошик
531 відгук
Auarita, Italco - преміальне фарбувальне обладнання
+380 (63) 116-06-26
+380 (67) 139-83-94
Кошик

Дископравний верстат

Дископравні верстати: різновиди та основні критерії вибору

Про стан наших доріг сказано вже достатньо, додати тут нічого. З року в рік тисячі автолюбителів страждають від ям, неякісного покриття і вибоїн. Як би обережно ви не їхали по дорозі, колеса виходять з ладу. Якщо подивитися на старі диски, то заміни вм'ятини по краях, сліди від выправливания. Чи потрібно говорити, наскільки геометрія і справність коліс впливають на безпеку водія і пасажирів? Виправлення дисків – одна з найпопулярніших послуг СТО. І справа не тільки в тому, що зовні машина з «переламаними» деталями виглядає непривабливо і дивно. За технічним нормам биття полиць обода має обмеження в 1 мм. Якщо показники вище, сміливо говорять про критичних значеннях. При таких пошкодженнях з'являється вібрація, коливання коліс. Шини зношуються в 2-3 рази швидше, підвищується навантаження на вузли рульового управління і ходову.

Така маленька на перший погляд проблема призводить до серйозних наслідків і більш значному ремонту вже інших частин авто. Вихід з ладу коліс або рульового управління – це потенційна небезпека аварії на дорозі. Висновки напрошуються самі собою. Якщо бачите, що геометрія дисків порушена – вирушайте на СТО. Спочатку на машини ставили штамповані диски, потім прийшов час литих. Ці два види відрізняються один від одного і вимагають застосування спеціальних верстатів. Сьогодні вибивати молотком потрібну форму не доводиться, операція рихтування, відновлення геометрії автоматизована. Тому для СТО такий верстат – обов'язкова покупка. Залишилося тільки розібратися в характеристиках і особливостях.

Принцип роботи і важливі моменти

Сучасний верстат – складна система, працювати з якою може спеціально навчений майстер. У неї входять: шпиндель для установки дисків, привід, підстава з гвинтами регулювання, пристрій для діагностики місця деформації, рама для кріплення, гідравлічні деталі для виправлення. Повторимося, що технології для штампованих і для литих дисків відрізняються. Це обумовлено матеріалами, з яких їх виробляють. У першому випадку для виготовлення беруть сталевий диск – гнучкий і пластичний. Прокатка обода між роликами дає чудовий результат.

А ось литі диски – інша історія. Їх обробляють у визначених точках, чітко в місці деформації. Майже завжди необхідний додатковий, попередній нагрів пальником. Такі операції довіряють людині з досвідом – професіоналу шиномонтажного справи.

Зараз технології не стоять на місці. Для майстерень невигідно купувати окремо верстат для литих, а окремо для штампованих дисків. Тому при такому попиті доступний і універсальний апарат.

Що роблять дископравні верстати?

Перш ніж заглибитися в різновиду пристроїв, не зайвим буде розуміти, на що витрачаються гроші при покупці верстата. Так він потрібний на СТО? Сучасні моделі застосовують для відновлення геометрії коліс: виправляються овальні форми (на легкових авто) і вісімки (на мотоциклах з'являються частіше). Основні функції верстата:

  • правка геометрії;
  • видалення нерівних швів і напливів від зварювання;
  • відновлення посадочних полиць;
  • виправлення закраїн;
  • шліфування поверхонь.

Такий апарат розширює можливості автосервісу і веде до припливу клієнтів. Враховуючи стан доріг і те, що попит на виправлення дисків тільки зростає, витрати окупаються швидко.

Основні різновиди дископравов

Існує два основних типи верстатів. Одні справляються з прокаткою сталевих, штампованих дисків, другі – універсальні працюють в тому числі і з литими. Деякі виробники пропонують моделі ще для коліс вантажного транспорту, і окремі варіанти тільки під мотоцикли. Зупинимося на кожному типі докладніше.

Обладнання для литих дисків

Такі верстати виправляють форму дисків. Операція складна, без обладнання ви навряд чи впораєтеся з кованим диском. Пошкодження прибираються спрямованої обробкою пошкодження. У 70% потрібно попередньо нагрівати диск (багато верстати оснащені такою функцією).

Спочатку підбирають центрове кільце з потрібними параметрами, потім через нього проходить установка на шпиндель. Всю конструкцію кріплять болтами і гайками чи пресом, іноді з різьбленням. Сама редагування відбувається за допомогою гідравлічного циліндра. У напрямку деталі беруть участь і автоматичні системи верстата, і сам майстер. Зусилля також залежить не тільки від верстата. Диски правляться за лекалом.

Щоб отримати максимальну користь від верстата, враховуйте робочий тиск, габарити і обхват коліс, зусилля, прикладене в роботі і частоту обертання шпинделя. На просунутих моделях виправляють колеса будь-яких габаритів, завдяки принципу точкової роботи, ви отримуєте відмінну точність.

Дископравы для сталевих дисків

Для штампованих виробів застосовуються інші апарати. Тут правку проводять між двох роликів реборды, прокочуючи диск. Колесо також монтують на шпинделі і закріплюють болтами. Потім вибирають розміри за допомогою спеціального вузла і запускають двигун. Такі верстати дозволяють повернути диску початкову форму. Легко прибираються овали і вісімки, проблеми з закраинами.

Точність буває різною. Купуючи не занадто дорогий апарат, не звертаючи увагу на якість і механіку, ризикуєте вибрати неточний варіант. Тому тут треба враховувати багато параметрів, наприклад, продуктивність. Характеристика показує, скільки коліс, не зовсім загублених дорогою, виправлять за годину роботи на верстаті.

Явний плюс обладнання – автоматизація. Реально впоратися і без досвіду. Двигун виключає роботу руками, механічне управління здійснюється роликами. Крім того, штамповані диски стоять на більшості сучасних «легковиків», тому досить просто підібрати необхідний розмір диска. Така популярність виливається і доступність техніки.

Верстати для мотоциклетних дисків

Враховуючи, що колеса на мотоцикл коштують не дешевше, а часом і дорожче автомобільних, водії цього транспорту часто звертаються на СТО для ремонту. Дископрав працює за тим же принципом, що і апарат для литих дисків. Змінюються лише типові розміри і габарити – у верстатах все влаштовано під мотоциклетні диски. До речі, оснастка тут встановлюється в будь-якому положенні. Плюс, для таких пристроїв характерна правка пошкоджень, викликаних боковим биттям – частою проблемою мотоциклів.

Універсальне обладнання для СТО

Комбіновані моделі коштують дорожче окремих верстатів, але це виправдано їх функціональністю. Універсальний апарат складається з якісних сайтів – працює він від двигуна. Враховуйте споживану потужність, тиск в системі і розміри дисків. Тут також застосовується гідравлічний циліндр для виправлення. Ці моделі комплектуються універсальними оснащенням для всіх видів робіт.

Критерії вибору: на що звертати увагу?

В цілому, критерії індивідуальні і залежать від типу обладнання. Виділимо загальні моменти:

  • габарити і вага. Досить важлива характеристика, враховуючи, що верстати великі і важать іноді до тонни. Покриття майстерні має їх дотримуватися. Враховуйте і розміри воріт або дверей при монтажі, щоб занести обладнання;
  • комплектність. Краще купувати в одному місці повний комплект з усіма переходами і кріпленнями, щоб потім окремо не створювати головний біль з вибором приводу, окремого двигуна і так далі;
  • додаткові функції. Сюди відносять, наприклад, газовий пальник для нагріву або планшайби для додаткових робіт;
  • тип обслуговування. Якщо збираєтеся лагодити не тільки легкові автомобілі, заздалегідь консультуйтеся щодо окремих моделей для вантажівок. Тому що там зовсім інші розміри захоплень і кріпильні елементи.

Сервісне обслуговування та встановлення

Наявність безлічі різновидів і типів верстатів накладає свої відбитки ще на етапі вибору. Дископрав має складну конструкцію, що складається з безлічі вузлів. Неправильна установка і підключення ведуть до очевидних проблем. Вибирайте магазин, що пропонує монтаж та подальше обслуговування складної системи. Наприклад, так ви зможете підібрати всі необхідні розміри, щоб пропонувати правку легкових і вантажних автомобілів будь-яких марок.

Багато верстати працюють від електрики, що накладає відбитки на підключення. Функціональні моделі часто не розраховані на 220 В, а на трифазні мережі і 380 В. Якщо не хочете мучитися зі згорілими проводками і небезпекою пожежі, краще довірити установку професіоналам.

Сервісне обслуговування і грамотна консультація позбавляють від багатьох проблем. Часто новачки на СТО замовляють верстати, на яких немає токарних функцій. Для легкосплавних дисків це не має сенсу, тому що страждає точність без обрізки обода. Всі ці нюанси неможливо врахувати самостійно – допоможуть професіонали. Навіть доставка і монтаж на місці такого важкого та габаритного обладнання пов'язані з підключенням вантажної техніки і дотриманням норм безпеки.

Кращі країни і виробники дископравильных верстатів

Популярностью пользуются иностранные фирмы, азиатские и турецкие. Они постепенно становятся на первые места среди производителей, оттесняя американские и европейские бренды. Яркий пример – фирма Airkraft. Турецкий бренд существует с 1938 года. Он производит станки для всех типов дисков. Это качественное и надежное оборудование, проверенное временем.

Якщо ви шукайте виробників з України, Росії та інших найближчих країн, то зверніть увагу на бренд SNG. В наших широтах він користується популярністю і заслужено займає лідируючі місця у професійних рейтингах. Відмітна особливість – випуск верстатів, придатних і для вітчизняного автопрому, не тільки для іномарок. На таких апаратах легко виправляти геометрію «Жигулів» або Вазів.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner